Egy jól felépített weboldal ma lehetőség, holnap elvárás.

Közösségi marketing

Közösségi marketing - Weboldal készítés

A közösségi marketing talán az interneten virágzik a legjobban, ezért ezt az eszközt semmiképp sem érdemes kihagyni az online marketing eszköz portfólióból!

Számos eszköz létezik, amivel egy termék vagy szolgáltatás, vagy akár egy weboldal illetve webáruház népszerűségét, ismertségét növelni lehet. Ez persze nagyon sokszor téma függő, és minden online kampányt egyedileg hangszerelünk, a leggyakoribb és legkézenfekvőbb online marketing eszközökről azonban készítettünk egy rövid ízelítőt.

 

A blog, mint hatékony online marketing eszköz

A webkettő terjedésének leghatékonyabb, alulról építkező eszköze a szponzorált blog, ahol a megrendelő szolgáltatásaival kapcsolatosan több hónapon át készülnek új bejegyzések. A blog akkor válik igazán hatékonnyá, ha minimum hat hónapig rendszeresen frissül. Ennyi idő alatt törzsolvasói gárda épülhet, akikből a megrendelő ügyfelei lesznek. A blog nem csak tájékoztat, hanem rajongást is indukálhat egy-egy téma iránt, amely ismertséget hoz. A bloggerek gyakran vesznek át egymástól témákat, így egy jól vezetett blog könnyen népszerű lehet. A blogon rengeteg apró hirdetés helyezhető el (nem csak bannerek), linkek elhelyezése a bejegyzésekben, a kommentek között, egy bizonyos témát körüljárva csak olyan fotók beillesztése, amelyen a megrendelő terméke, neve látható, így nem tolakodó az imázsépítés.

A blog-marketing szolgáltatásunk az alábbi elemeket tartalmazza:

  • Blog létrehozása a legismertebb hazai blogger gyűjtőoldalon
  • A blog megjelenését az Ön által kért grafikai elemekkel látjuk el, kiválasztjuk a megfelelő képeket illetve elhelyezzük a megrendelőre való hivatkozásokat
  • Előre meghatározott tematika alapján hetente akár több új bejegyzést írunk, amelyek kapcsolódnak az Ön szolgáltatásaihoz, termékeihez
  • Figyeljük a blogra érkezett reakciókat és szükség szerint kezeljük azokat

 

A közösségi oldalak, mint hatékony webmarketing eszközök

Hatékony webmarketing eszközként szolgálnak a közösségi oldalak, az ún. social netwoking. Az interneten a legnépszerűbb, leggyakrabban látogatott közösségi weboldalak a legújabb mérések szerint ismertebbek, mint a Google keresője. Ezért mi mindenképpen javasoljuk ezen weboldalak, webáruházak használatát az online marketing portfólióban.

A közösségi szolgáltatások akkor hatékonyak, ha van miről kommunikálni. A közösségi marketing a fentebb említett bloggal együtt alkalmazva igazán hatékony webmarketing eszköz, mivel azzal együtt alkalmazva kereszthivatkozások helyezhetőek el a cég weboldalán, a blogon és a közösségi oldalakon, amelyek egymás látogatottságát támogatják. A cél az, hogy mind a blog, mind a közösségi oldalak minél több látogatót érjenek el, így a megrendelő oldalára is nagy számú érdeklődő hozható át.

 

Facebook

A Facebook magyar felhasználóinak száma megközelíti a félmilliót. Emellett a Facebook talán legnagyobb előnye webmarketing szempontból, hogy rajongói oldal hozható rajta létre, amely segítheti cége vagy terméke ismertségét. Éppen ezért a közösségi marketing tevékenységünk itt két fő területre koncentrál, az egyik az ismerősök és rajongók gyűjtése, a másik pedig a számukra megfelelő marketing üzenetek eljuttatása.

 

Mitől hatékony webmarketing eszköz a Facebook?

  • Folyamatosan frissülő tartalmak segítségével nagyon gyorsan informálhatja ismerőseit, rajongóit cége új termékéről, akciójáról, szolágáltatásáról
  • Az üzenőfal remek kommunikációs platform, ahol a rajongók véleményezhetik a frissítéseket és kérdéseket tehetnek fel
  • Számos információt tehet fel a cégéről, termékeiről, szolgáltatásairól
  • A Facebookon alkalmazás is létrehozható, amely kapcsolódik a megrendelő tevékenységéhez. Természetesen az ehhez szükséges webfejlesztést is vállaljuk

 

Twitter

 

A Twitter szintén közösségi marketing oldal, azonban a facebook-nál sokkal limitáltabb lehetőségekkel. Marketing szempontból itt is az a cél, hogy minél több, úgynevezett "követőt" gyűjtsünk.

 

A fórum, mint hatékony online marketing eszköz

Az internetes kommunikáció és interaktivitás klasszikus formája a fórum. Mára már szinte minden területnek van legalább egy, évek óta működő szakmai fóruma, ahová előbb-utóbb minden, a témával kapcsolatban érdeklődő felhasználó eljut.

Az internethasználók általában sokat adnak a többi felhasználóvéleményére. A technikai termékek, szolgáltatások különösen ilyen területek. Sok a mértékadó építőipari, távközlési, szállásokkal, utazásokkal, vendéglátással, gasztronómiával, kultúrával, tudománnyal kapcsolatos fórum is. Ha a megrendelő ismert a saját piacán, akkor érdemes figyelni a céggel kapcsolatos hozzászólásokat, s azokra reagálni. Az internetező felhasználó igen nagyra értékeli az online segítségnyújtást. Amennyiben a megrendelő oldalán van rá kapacitás, akkor érdemes a céget hivatalosan is regisztrálni a legnagyobb fórumokon, s ezzel új, hatékony és gyors kommunikációs csatornát nyitni.